[آموزش] آموزش دستورات سیسلاگ در سیسکو

خرید بک لینک
با سلام خدمت دوستان میخام دستورات لازم جهت ارسال پیام های سیسلاگ رو در سیسکو به شما آموزش بدم که خودم تست کردم و جواب گرفتم در ادامه نحوه ارسال لاگ دستورات config log رو هم میگم و ریزه کاری های سیسلاگ رو بهتون اموش میدم .

*در ابتدا باید یک سرور دریافت کننده لاگ رو آماده کنید .
1-kiwi syslog
2-manageengin event log analayzer
3-splunk server
حتما سرور رو تنظیم کنید که لاگ ها رو روی پورت UDP-514 بگوش باشه
*حتما کنترل کنید سرور در رنجی باشه تجهیزات شبکه اون رو ببیند و روت های لازم به سمت سرور درست باشه اگه فایروال دارید حتما مسیر رو واسه پورت 514 با گذاشته باشتن واسه مقصد مورد نظر.

*میرم سر اصل مطلب و دستورات لازم جهت تجهیزات سیسکو
فرض میکنم IP سرور سیسلاگ شما 192.168.100.100 باشه



کد:

logging host 192.168.100.100
logging on
logging facility local7
logging trap war
logging console notifications
logging monitor notifications
logging userinfo
logging buffered informational
service timestamps log datetime localtime

logging origin-id string  (DEVICE HOSTNAME)

logging source-interface   (EXIT INTERFACE)



در دو خط مونده به اخر دستورات نام تجهیز اورده شود
و خط اخر مثلا اگر سوییچ باشد INTERFACE VLAN و اگر روتر باشد یا INTERFACE یا SUB INTERFACE
*توضیح تکمیلی باید قبل از راه اندازی سیسلاگ حتما NTP را اجرا کرده باشید و ساعت و تاریخ تجهیزات درست باشد.که بعدا در یک پست جدید اموزش کامل میدم
*این دستورات تقریبا تمامی لاگ ها حتی در حد INFORMATION رو هم ارسال میکنه و اگه خواستین فقط لاگ های مهم ارسال بشه باید قسمت LOCAL (0-7) رو تغییر بدین
امیدوارم مفید باشه


فروم توپ ها...

ما را در سایت فروم توپ ها دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: ایمان اصلاحی بازدید: 206 تاريخ: يکشنبه 20 بهمن 1398 ساعت: 6:01

صفحه بندی